söndag 7 september 2008

Evigheter

Det var evigheter sedan jag skrev inlägg i min blogg, men jag har läst mycket på andra husbloggar.

Sedan förra inlägget i maj månad har det hänt en del. Givetvis har plattläggningen blivit färdig. Men jag upptäckte nu att jag inte har tagit något foto på plattläggningen av framsidan. Får jag återkomma med senare. Tog en del bilder då de höll på med arbetet.




I vårt förra hus lånade vi alltid gräsklippare från samfälligheten som vi bodde i. Så därför var vi tvungna att köpa en gräsklippare. Här är bild av första gräsklippningen i mitten av juni.



Har även firat första midsommaren här. Vi var 7 vuxna och 8 barn. Först hade vi lite otur med vädret, så vi dukade inne med all go midsommarmat. Men sen blev det solsken och vi kunde leka i trädgården. Vi hade köpt folbollsmål så det blev match i vår trädgård - flickorna mot pojkarna (flickorna vann).







Vi har äntligen börjat måla vårt garage. Det var endast grundmålat. Resten ska vi göra själv, men sommaren har bara rusat iväg. Det ska målas grått, precis som träinslagen i vårt hus. Har bara precis börjat, och är långt ifrån klara.


Inga kommentarer: